V vrtcih se trudimo, da bi otrokom privzgojili čut do narave, do bližnjega in širšega okolja ter do pravilnega ravnanja z odpadnimi materiali. Naše delovanje pa je poglobila vključitev v skupino ekošol oziroma ekovrtcev Slovenije.

Delovanje v sklopu ekovrtcev Slovenije se je pričelo že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Na začetku je bilo priključenih le nekaj vzorčnih vrtcev. Z ustanovitvijo ekokoordinacije za celotno Slovenijo se je število ekovrtcev povečevalo.

Vrtec Jožice Flander se je priključil skupini eko vrtcev v šolskem letu 2003/04. Zelo smo se trudili in si kmalu prislužili eko zastavo, ki nas spremlja vse od takrat. Vsako leto znova jo s svojimi aktivnostmi potrdimo in tudi v tem šolskem letu smo jo s ponosom izobesili na mesto pred vrtcem.

Pri naših aktivnostih so vključeni tudi zunanji sodelavci, ki se jih je v času naše vključenosti v ekovrtce nabralo že kar veliko. Redno pa sodelujemo s podjetji, ki nam pomagajo tudi vsakodnevno.

Vsako leto sodelujemo v različnih naravovarstvenih akcijah, s katerimi pri otrocih privzgajamo čut do čistega okolja.

 

 

PROJEKTI

Vsako leto si izberemo projekte, ki imajo za nas širši pomen. Projekte izvajamo glede na starostno obdobje otrok in razumevanje tematike. Vsi projekti so vodeni po načelih in ciljih v skladu s kurikulum za vrtce in ekovrtce.

Eden izmed projektov je zmeraj projekt iz področja energije in odpadkov, ki so obvezni del sodelovanja v ekovrtcu. Segment energija ima velik vpliv na naše okolje, saj je v našem vsakdanjiku zelo pomembna in skoraj nepogrešljiva. Tudi v vrtcu stremimo k varčevanju z energijo. V ta namen smo v vse prostore namestili opozorilne znake, ki so jih izdelali otroci in nas opominjajo na ugašanje luči. Izvedli pa smo tudi projekte s tega področja: Elektrika v našem okolju, Od kod pridobimo elektriko, … Poraba električne energije se v našem okolju vsako leto zmanjšuje in na to smo ponosni.

Podobne projekte izvajamo tudi na področju varčevanja z vodo. V vsaki igralnici imamo kotiček s pitno vodo. Otroke tudi opozarjamo, da je voda dobrina, s katero ne smemo razmetavati. V ta namen imamo nad umivalniki pritrjene sličice z oznako »Zapri me«, tako da lahko otroci sami uravnavajo porabo vode, ki se prav tako zmanjšuje. Izvajali bomo projekt Vodni viri v našem okolju. Spoznavamo vodni svet in možnosti prečiščevanja vodnih sistemov. Otroke peljemo tudi na ogled le teh v okviru izletov.

Odpadki pa so posebno poglavje v vrtcu. Že pri najmlajših uvajamo ločevanje odpadkov. Pravilno odvržemo papirne brisače in plenice ter ostalo PET embalažo. Zbiramo različno KEMS embalažo, iz katere nato ustvarjamo nove izdelke, se učimo recikliranja oz. ustvarjanja nove vrednosti. V ta namen imamo v igralnicah nameščene posebne koše za zbiranje različnih odpadnih materialov. Izdelke pošiljamo tudi na različne natečaje.

V naravoslovnih projektih smo raziskovali svet čebel in čebelarstva, svet vrtov in sadik, svet ptic in drugih živali pomembnih za naše okolje.

Vsako leto se tudi vključujemo tudi v akcije različnih humanitarnih organizacij z zbiranjem starega papirja, plastičnih zamaškov, tonerjev in kartuš za otrok v stiski.

Sodelovali smo v akciji Očistimo Slovenijo, ki so ga organizirali Ekologi brez meja.

Ob koncu leta v vrtcu pripravimo razstavo izdelkov in povabimo vse zunanje sodelavce in starše. Sodelujemo z MOM na razstavi otroških izdelkov in z Zvezo prijateljev mladine, kjer razstavljamo na stojnicah v okviru Dneva zemlje v mesecu juniju.

V vrtcih smo zelo aktivni, z vsakodnevnimi dejavnostmi, s posebnimi projekti in s sodelovanjem v izbranih akcijah veliko pripomoremo k vzgoji otrok tudi za kasnejša obdobja njihovega življenja. Hkrati pa vplivamo tudi na starše, ki se nam pridružujejo v naših dejavnostih in s tem skušajo ohraniti okolje, v katerem živimo.

Zapisala:

vzg. Veronika Perović,

ekokoordinatorica vrtca Jožice Flander, Maribor

 

 

 

 

 

 

Izvedba projekta Voda v skupini Miške

 

 

Na področju naravoslovja smo v prvem starostnem obdobju otrok starih 2-3 leta izvedli vsebine ter dejavnosti na tematiko Voda je življenje. Otroci so na področju narave prelivali tekočino (vodo) v različne posode, preizkušali različne možnosti uporabe, se igrali z vodo, snegom in ledom. Otroke s strokovno delavko navajava, da pijejo veliko vode. Spoznavali smo uporabnost vode in pomen potrebe po varčevanju s pitno vodo. Pogovarjali smo se o vodi, različnih izrazih (kaplja, snežinka, mlaka, morje, jezero, reka, …), vezanih na to tematiko. Otroci so na področju jezika prisluhnili različnim literarnim vsebinam na temo vode, ugankam o vodi, spoznali novo prstno igro (Pesmica o dežju) ter deklamacijo. Otroci so na področju umetnosti izvajali gibalno-plesno improvizacijo ob instrumentalni glasbi (M.Voglar – Deževne kaplje), naredili trganko (Kaplja), likovno ustvarjali po zgodbah, po poslušanju instrumentalne glasbe (M. Voglar; Glasbena pravljica Živalski karneval – Akvarij; Gradič – Vltava) ter spoznavali nove pesmi o zimi ter o vodi. Na področju matematike smo utrjevali osnovne barve, šteli, primerjali, prelivali – se igrali z vodo.

 

vodaTajda Borošak, dipl. vzg.